Smartcard heractiveren

Controleer voordat u uw smartcard heractiveert of u beeld ontvangt op BVN (voorkeuzekanaal 14). Is dit niet het geval, dan dient u uw zenderlijst opnieuw in te laden. Instructies voor het inladen van uw zenderlijst vindt u hier. Nadat u uw zenderlijst opnieuw ingeladen heeft en beeld ontvangt op BVN, kunt u onderstaande procedure hanteren om de heractivatie aan te vragen.

Procedure smartcard heractiveren

U ontvangt iedere maand een heractivatiesignaal via de satelliet om uw kijkrechten actueel te houden. Heeft u dit signaal gemist? U kunt alsnog een heractivatiesignaal naar uw smartcard laten sturen. Op deze pagina vindt u informatie over de wijzen waarop u een heractivatiesignaal kunt aanvragen.

Er zijn 3 verschillende manieren om uw smartcard te heractiveren:

1. Smartcard heractiveren via deze webpagina
2. Smartcard heractiveren via de telefoon
3. Smartcard heractiveren via SMS


1. Heractiveren via deze webpagina

U kunt uw smartcard hieronder eenvoudig heractiveren door het stappenplan te volgen:

Stap 1: Noteer uw smartcardnummer,plaats uw smartcard op correcte wijze in uw satellietontvanger en stem af op de zender SBS 6.
Stap 2: Selecteer hieronderhetjuistetype smartcard en vul uw smartcardnummer in.
Stap 3: Vul de beveiligingscode in.
Stap 4: Bevestigmet een druk op de knop 'her-activeren'. Binnen 60 minuten heeft u weer beeld (mits er geen problemen zijn met uw ontvangstinstallatie). Wissel gedurende deze periode niet van zender, omdat hierdoor de verzending van het heractivatiesignaal verstoord kan worden.

 

2. Heractiveren via de telefoon

U kunt uw smartcard eenvoudig telefonisch heractiveren met uw vaste of mobiele telefoon. De Activatielijn is 24 uur per dag bereikbaar en na het afronden van de stappen heeft u binnen 60 minuten weer beeld (mits er geen problemen zijn met uw ontvangstinstallatie).

Stap 1: Noteer uw smartcardnummer, plaats de smartcard op correcte wijze in uw satellietontvanger en stem af opde zender SBS 6.
Stap 2: Bel: 035 - 647 74 77 (standaard tarief).
Stap 3: Toets het smartcardnummer in, zodra u hiernaargevraagd wordt.
Stap 4: Wissel gedurende 60 minuten niet van zender (de verzending van het heractivatiesignaal kan hierdoor verstoordworden).


3. Heractiveren via SMS

U kunt uw smartcard eenvoudig heractiveren door het sturen van een SMS. Binnen 60 minuten heeft u weer beeld (mits er geen problemen zijn met uw ontvangstinstallatie.

Stap 1: Noteer uw smartcardnummer, plaats de smartcard op correcte wijze in uw satellietontvanger en stem af op de zender SBS 6.
Stap 2: SMS met een mobiele telefoon uw smartcardnummer, zonder punten of spaties naar 06 - 443 003 00 (standaard tarief).
Stap 3: Nadat het SMS-bericht met enkel uw smartcardnummer door CanalDigitaal is ontvangen wordt het heractivatiesignaal verstuurd. Dit betreft een automatisch proces, u ontvangt geen bevestiging van de ontvangst van uw SMS of het verzenden van het heractivatiesignaal.
Stap 4: Wissel gedurende 60 minuten niet van zender (de verzending van het heractivatiesignaal kan hierdoor verstoord worden).


Heractivatie niet gelukt?

Controleer danuw ontvangstinstallatie. Bij problemen met (de uitrichting van) uw ontvangstinstallatie, biedt het aanvragen van een heractivatiesignaal geen oplossing voor ontvangstproblemen.

Controleer daarom eerst of u beeld ontvangt op de vrij te ontvangen zender BVN, voordat u een (her)activatiesignaal aanvraagt. Wanneer u geen beeld ontvangt op BVN, dient u eerst uw ontvangstinstallatie te controleren en indien nodig uw schotel opnieuw uit te richten.

Bekijk onze 'Veelgestelde vragen' voor oplossingen bij ontvangstproblemen.